Autor Wiadomość
Kosin
PostWysłany: Sob 21:29, 16 Cze 2007    Temat postu: Felgi

Zaczne od tego,ze wielu uwaza,ze zeby robic felgi trzeba byc niewiadomo jakim blitzem czy jackiem. Otoz nie-e. Wystarczy miec dosc dobrze opanowany shading i antialiasing i mozna zaczynac dlubac przy kolkach.
Ponizej przedstawie sposob w jaki ja robie felgi,co wcale nie oznacza ,ze jest on jedyny,czy tez najlepszy.

Wiec zakladam,że zrobie prosta, 5-ramienna (moje ulubione),dosc mala felge scaled. Zaczynam od narysowania bialego okregu. Dosc istotna jest kwestia jego srednicy, gdyz oprocz jej dlugosci liczy sie rowniez czy jest ona parzysta czy nieparzysta. Felgi o nieparzystej srednicy w nadkolach o parzystej (i odwrotnie) wygladaja jakby byly krzywo wklejone.

Nastepny krok to dobranie paletki (tutaj nie moge polecic jakiejs dobrej metody) i wyAAowanie okregu.

Teraz biore sie za rysowanie ramion. Najlepiej robic to tak ,by jedno z ramion bylo prostopadle do podloza,dzieki czemu bedzie ono lezalo na pionowej osi symetrii felgi i jej lewa strona bedzie lustrzanym odbiciem prawej, a w rezultacie bede musial narysowac tylko polowe kółka:). Tak wiec wyznaczam srodek i rysuje zarys pierwszego ramienia, narazie nie przejmujac sie zbytnio shadingiem.

Drugie ramie jest o tyle trudniejsze, za nalezy zastosowac antialiasing.

Podobnie jest z trzecim. Przypominam,ze na tym etapie nie nalezy sie skupiac na shadingu, gdyz jest to ogolny zarys felgi. Teraz najwazniejsze jest zeby odstepy miedzy ramionami byly rowne.

Kiedy gotowe sa juz 3 ramiona zaznaczam prawa czesc felgi,kopiuje,wklejam i robie jej odbicie lustrzane. Teraz mam juz zarys i moge ocenic czy dlugosci lukow pomiedzy poszczegolnymi ramionami sa rowne. Najlepiej to sprawdzac poprzez patrzenie na felge pod roznymi katami. Jezeli nie wyszlo to najlepiej wprowadzam poprawki.

Gdy ogolny zarys jest juz gotowy, zaczynam cieniowanie. Jest to chyba najwazniejszy i najtrudniejszy etap. Od tego w jaki sposob wycieniujemy felge zalezal bedzie jej ksztalt. Felgi chromowane cieniujemy na paletach o duzym kontrascie, matowe - mniejszym. Nalezy pamietac,ze podczas cieniowanie trzeba zmieniac palete AA,tzn. jezeli z ksztaltu felgi wynika,ze ramie ma byc wycieniowane jasniejszymi odcieniami niz wczesniej narysowany zarys, to dajemy tez jasniejsze odcienie aa.

Kiedy ramiona sa juz wycieniowane, nalezy zrobic to samo z rantem. W praktyce ogranicza sie to do przyciemnienia jego gornej czesci. Ja robie to w ten sposob,ze w cieniowanej czesci rantu kolejno zastepuje najjasniejszy cien o jeden stopien ciemniejszym.Robie to kilkakrotnie,az do uzyskania zadanego odcienia. Potem poprawiam aa,gdyz stare praktycznie przestaje istniec

Kiedy cala felga jest juz wycieniowana, mozemy zajac sie szczegolami (hamulce,sruby itp) oraz ostatnimi poprawkami

No i mamy felge. Nie pozostaje nam nic innego jak wrzucic ja do jakiejs fury i ocenic jak wyglada calosc

Tutorial by talar

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group